מקלב: "אנשי מירון הפכו מחקלאים למלונאים ומתנהגים באטימות"

    ארי וידר 5 Comment on מקלב: "אנשי מירון הפכו מחקלאים למלונאים ומתנהגים באטימות"
    12:14
    22.05.24
    אתר קול חי No Comments on הרב נויגרשל משיב לבכיר אוניברסיטת ת"א: "אדם מופקר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החשש מבעיות רבות שעלולות לצוץ בהילולת הרשב"י במירון בהיעדר 'רמטכ"ל' לאירוע, מדיר שינה מעיניהם של רבים.

    גם חבר הכנסת אורי מקלב, חושש מפני הבאות, וזאת למרות מה שהוא מגדיר כ"היערכות משמעותית וגדולה יחסית לשנים עברו" מצד כל הרשויות אשר עוסקות במבצע מירון.

    "אני מרגיש היערכות הרבה הרבה יותר טובה. יש השקעה תקציבית גדולה וההיערכות היא ברמה אחרת לגמרי. גם המשטרה משקיעה המון לזה" אומר ח"כ מקלב בשיחה לאתר 'קול חי'.

    עם זאת מוסיף ח"כ אורי מקלב ואומר: "לא הגענו לאן שאנחנו רוצים. לצערי אין גוף אחד ויחיד שלוקח אחריות על הנעשה, והכל מתנקז למספר משרדים במקביל. אין רצף ניהולי בנושא הזה".

    מקלב אומר עוד כי "אני מצפה שפעם אחת תהיה היערכות גם לבלתי צפוי. בכל שנה אומרים לנו על תקלות שונות שהן לא היו צפויות. ולכן אני מצפה שפעם אחת יכינו תרחישים שונים שכביכול לא צפויים".

    ביקורת גלויה מטיח ח"כ אורי מקלב באנשי כפר מירון שלטענתו מעכבים את חלק מההערכות החשובה. "אנשי מירון מתפרנסים במהלך כל השנה מתיירים שמגיעים למירון. הפכנו אותם מחקלאים למלונאים, ועיני לא צרה בהם, על אף שיש שם הפקעות מחירים בעייתיות. אין שום מקום בארץ בענף הצימרים שמלאים כל כך בכל העונות, אבל הם, למרות הכול מתנהגים באטימות"

    לדברי מקלב "יש דרך גישה שדרשנו מהם לפתוח על מנת להקל על העומסים, אבל הם מסרבים, ומוכנים רק בתמורה לכסף. הם צריכים להיות הוגנים".

    מקלב מודע לכך שהביקורת שהוא מפנה עלולה לעורר תרעומת ועל כך הוא אומר "תפקידי כאיש ציבור הוא לומר את הביקורת".

    לדבריו של ח"כ אורי מקלב נעשים עדיין מאמצים, לרבות אפשרות פניה לבית המשפט, על מנת לכפות על אנשי היישוב את האפשרות לפתוח ציר נוסף למושב.

    מקלב מוסיף ואומר כי הוא קורא לציבור עצמו אף הוא לגלות אחריות "אמנם כדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק, אבל לא לדחק הזה מתכוונים, אלא לדחק הפרטי".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אין כמו מקלב!
      עליו נאמר: "העוסקים בצרכי ציבור באמונה…"

    2. 4

      חזק וברוך! איש אמת! הלוואי שתצליח להחזיר את רשב"י לעם.

    3. 3

      אשרייך ר' אורי מקלב ! יה"ר שזכותו של רשב"י תעמוד לך ברכה והצלחה בכל העניינים .

    4. 1

      כמה שמקלב צודק. אני מניח שכשהוא מדבר על אנשי מירון כוונתו לאלו הדומיננטיים שבהם ששמים מקלות בגלגלי פיתוח האיזור. ברור שלאנשי מירון יש אינטרסים אחרים לגמרי מלכלל הציבור. אך יתכן שעדיף לעשות מהלכים בהדברות עם אנשי מירון, ולהסביר להם שגם לטובת האינטרס שלהם רצוי להשקיע בתשתיות ובדרכי הגישה לציון הרשב"י. (אפשר שהיו ניסיונות הדברות עמם שלא צלחו).